Zabudnite na plávanie a bicyklovanie – dnešné deti perfektne ovládajú počítačové hry
V dnešnej dobe je viac pravdepodobné, že malé deti vedia pracovať s počítačovou myšou, hrať počítačové hry a používať smartfón, ako to, že vedia plávať, zaviazať si šnúrky od topánok či pripraviť si raňajky.
Údaje pochádzajú zo štúdie Digitálne denníky spoločnosti AVG Technologies (www.avg.com). Digitálne denníky od AVG sú súborom štúdií zameraných na premenu interakcie detí s technológiami.
Tejto časti prieskumu sa zúčastnilo 2200 matiek s prístupom na internet spolu s ich deťmi vo veku 2 – 5 rokov v USA, Kanade, Veľkej Británii, Francúzsku, Taliansku, Nemecku, Španielsku, Japonsku, Austrálii a na Novom Zélande.
Matky dostali zoznam technických a pre bežný život potrebných schopností s otázkou, ktoré z nich ovládajú ich malé deti.
Kľúčové výsledky sú nasledujúce:
◘ 1. Viac malých detí vie hrať počítačovú hru než bicyklovať sa. To znamená, že 58 percent detí vo veku 2 – 5 rokov vie, ako sa hrá jednoduchá počítačová hra. Vo Veľkej Británii a Francúzsku sa toto číslo zvyšuje dokonca na 70 percent. Okrem toho 44 percent 2 - 3-ročných detí je schopných hrať počítačovú hru. Na porovnanie, 43 percent 2 - 3-ročných detí sa vie bicyklovať.
◘ 2. Viac detí vo veku 2 – 5 rokov sa vie hrať s aplikáciami smartfónu (19 percent) než si zaviazať šnúrky od topánok (9 percent). Takmer rovnaký počet 2 - 3-ročných detí (17 percent) ovláda aplikácie smartfónu rovnako ako 4 - 5-ročné deti (21 percent).
◘ 3. Viac malých detí si dokáže otvoriť webový prehliadač (25 percent), než aby vedeli plávať bez pomoci (20 percent).
◘ 4. U mladých dievčat a chlapcov neexistuje rozdelenie podľa pohlavia v oblasti technických znalostí. Rovnako chlapci (58 percent) aj dievčatá (59 percent) dokážu hrať počítačovú hru či telefonovať mobilným telefónom (28 percent chlapcov, 29 percent dievčat).
◘ 5. Matky vo veku 35 a viac rokov lepšie zvládajú naučiť svoje deti životným skúsenostiam. Napríklad 40 percent malých detí s matkami vo veku 35 rokov a viac dokáže napísať svoje meno, v porovnaní s 35 percentami malých detí, ktorých matky majú 34 rokov a menej.
◘ 6. Európske deti vo veku 2 – 5 rokov predbehli svojich amerických rovesníkov v schopnosti zatelefonovať mobilným telefónom (44 percent v Taliansku oproti 25 percentám v USA), zahrať si počítačovú hru (70 percent vo Veľkej Británii oproti 61 percentám v USA) a pracovať s počítačovou myšou (78 percent vo Francúzsku oproti 67 percentám v USA).
J. R. Smith, generálny riaditeľ
spoločnosti AVG Technologies povedal:
Z pohľadu dnešných
rodičov zmenili technológie výchovu ich detí. Tieto deti vyrastajú v prostredí,
ktoré by pre ich rodičov bolo úplne neznáme. Smartphony a počítače stále
častejšie preberajú úlohu televízie ako zdroja vzdelávania a zábavy. Ako
ukazuje náš prieskum, rodičia by mali začať vzdelávať svoje deti v oblasti
bezpečného pohybu v prostredí online sveta v mladšom veku, než si doteraz
mysleli.“
Digitálne denníky spoločnosti AVG sú súborom štúdií, ktoré sa
zameriavajú na deti rôznych vekových kategórií. Spoločnosť AVG má s týmto
jednoročným prieskumom v úmysle vytvoriť komplexnú štúdiu o detských návykoch v
oblasti technológií. Prvá časť prieskumu nazvaná Digitálne zrodenie, ktorá bola
vydaná v októbri 2010 objavila, že väčšina detí a batoliat má už vo svojich
šiestich mesiacoch svoje online profily.
Zdroj: TS AVG Technologies
Čítaj súvisiace články:
Vplyv televízie na psychický vývin detí
Deti sa prestávajú spolu hrať, k slovu sa dostávajú mobily a tablety
Čítaj súvisiace články:
Vplyv televízie na psychický vývin detí
Deti sa prestávajú spolu hrať, k slovu sa dostávajú mobily a tablety
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára