pondelok 14. januára 2013

Má moje dieťatko dostatok spánku?

Každá mamička si občas položí otázku, koľko by malo spinkať jej dieťatko, aby mu to postačovalo pre jeho správny vývin. 


Pre dieťa je spánok nenahraditeľným zdrojom energie a zdravia, vďaka ktorému sa správne vyvíja a rastie. Deti najviac rastú do polnoci, čo súvisí s uvoľňovaním rastového hormónu. Spánok by preto nemali podceňovať nielen deti, ale aj dospelý.


Koľko by malo spinkať vaše dieťa?
● dieťa vo veku 0 - 6 mesiacov 16 až 20 hodín denne
● dieťa vo veku 7 – 12 mesiacov približne 11 hodín v noci, cez deň 3 hodiny
● dieťa vo veku 1 – 3 rokov 10 až 12 hodín
● dieťa v predškolskom veku 10 až 12 hodín
● dieťa v školskom veku 10 až 11 hodín.

Samozrejme nesmieme zabudnúť, že každé dieťatko je jedinečné a môže sa stať, že niekedy mu postačí aj menej hodín. Základom je, aby bolo dieťatko spokojné a šťastné.

1 komentár:

  1. Pri prvom ako ustráchaná mamička som sa snažila strikne dodržiavať spánok dieťaťa a najhoršie na tom bolo, že najviac podráždená som bola ja. Ak náhodou spala menej, hneď som očakávala, že bude mrzutá............a mrzutá som bola ja :) Pri druhom si to užívam a ak mi pospinká cez deň 1 hodinku viem, že dotiahne v noci.
    Majka V.

    OdpovedaťOdstrániť